Felanmälan

Ibland händer det att saker går sönder eller att fel uppstår. 

Längst ner på sidan hittar du hur försäkringen fungerar. Där hittar du också vem som ansvarar för vad, föreningen eller medlemmen.

 

Felanmälan

Felanmälan, så här gör du. (gäller allt som inte är akut)

Anmäl fel i OurLiving-appen eller skicka mail till brflangaror@gmail.se . Ange lägenhets/husnr, kontaktuppgifter samt vad som är fel och omfattning. Ta gärna bild om det lämpar sig. Styrelsen har då möjligheten att göra felanmälan till HSB eller direkt till den som ska åtgärda felet. Samtidigt får vi överblick över det som ev. är fel som bör åtgärdas i alla lägenheter. Alla eventuella felanmälningar som ni gör utan styrelsens godkännande kommer ni själva att få stå för och betala. Tänk på att det är föreningen som ansvara för alla lägenheter. 

Värmepannan (värme eller varmvatten)

BRAVIDA, Gustav Ottosson

072-9917649

FELANMÄLAN VIA MITT HSB

Gör en felanmälan enkelt via Mitt HSB. Loggar du in med BankID kommer dina uppgifter att vara förifyllda. Besök mitthsb.hsb.se

FELANMÄLAN HSB.SE Gör en felanmälan via vår hemsida hsb.se/sydost/felanmalan

AKUTA FEL/JOUR Är ditt ärende akut bör du alltid ringa in måndag-torsdag kl 8-18, fredagar kl 8-16 på följande nummer: 010-451 30 60

KONTAKT ÖVRIGA ÄRENDEN Servicecenter: 010-451 30 00 E-post: servicecenter.sydost@hsb.se Öppettider: Mån-tors kl 8-18, Fre kl 8-16 (Dag före röd dag öppet kl 8-15, stängt röda dagar)

Solceller

Magnus Johansson, 0760-311106

Försäkringsskada

Föreningen har en gemensam bostadsrättsförsäkring i Trygg Hansa. Den ska täcka det mesta som inte din hemförsäkring täcker. Kolla alltid hemförsäkringen först och sedan Trygg Hansa. Alla uppgifter du behöver för att göra en anmälan finns i din BoKlok "Hemma Bäst" pärm. (Den gröna alla fick vid inflyttning.) Nedan hittar du aktuell försäkringsinformation.